Monday, August 2, 2010

First entry posted from Sabah!

Assalamualaikum..

wahh...first entry yg dipost dr Sabah..fuh, akhirnya dpt gak aku balik ke tempat lahir aku..rindu bha..chewah..


haha awal2 sampai rumah,..

1. ak terkejut tgk adik2ku semuanya dah tinggi2..ada yg suara dah berubah, dah akhil baligh la katakan..

2. aku tak ingat arah kiblat then adik2 aku yg kecil tu gak yg tunjukkan ish ish..

3. aku ditertawakan kerana terbawa-bawa slang semenanjung walaupun aku rasa aku dh berslang sabahan..??

4. aku solat subuh kul 6.40..padahal subuh kul 5 lg dh masuk dh... T_T...

herm, itulah antara perkara yg terjadi kat aku masa awal2 kat sabah ni huahua..and sekarang lak aku sibuk tolong mak aku buat lekor! haha pergi angkat 128 kilo ikan dari kapal, bawa blk then kena potong lg semua ikan tuh, pastu kena proses lg smpai menjadi lekor..fuh, penat..tp kalau mak bapa aku blh buat, ak pun kenalah boleh buat hehe..yg penting lillahita'ala..nah, itu sudah tidak sekularr..

oklah, sampai sini je..till then..

salam~ =)

14 comments:

Anonymous said...

wahhh helmy akhirnya balik sabah..

Mohd Helmi said...

haha yup..alhamdulillah..=)

didiey zakaria said...

lekor tu ape?

Hur said...

tahniah helmi sbb da blik sabah!
mesti kau rindu giler kan ngan aidk2 kau
n oh ya..kim salam kat yami *eh btul ke eja*
haha

Rose Of Deen said...

waaaaaaaaa...
kim salam kat kimi!!
kimi!! go go go..
muahahahaha..
buat lekor??
u mean keropok lekor??
waaaaa...
ingatkan ganu je ade kopok leko..
sabah pon ade??
hurmmm... smakin maju dan membangun nampaknya ya..
bagus3..
bagus2.. nilah penangan BTN..
muahahaha..
*ngarut!

FiQ aSH said...

hahahaha....sabah bah...
huyoo...128 kilo...msti tough kn ko lpas nih..hahaha

raihanazuhar said...

huarhhhhh.....
helmi helmi...
ak gelak je bace...
ok fine....

wawahebat said...

semoga bergembira di rumah ~

alya chumell~ said...

wah!!
mesti best dah jumpa adik2 n family!!!
enjoy lah abis-abisan (:

mell~ said...

wahhhh...
cam best je wat keropok lekor!!
nway, slamat brbahagia brsame keluarga tersayang!

Mohd Helmi said...

hehe..ain and shimu, nnt ak sampaikan kat yami and kimi..

yup, keropok lekor..sabah pun ada bah haha..hasil perkongsian ilmu ngan ganu gak tu kot..

thanx to all, mmg best dpt blk sabah hehe..

fiq: ak dah memang tough la..huahua

Hur said...

shima:memang ngarut..
reyhan: gelak guling2 bce komen reyhan....hahahahaha

eh mcm blog aku lak nk reply komen korang kan..hahah

Mohd Helmi said...

haha ain, nih mst sindrom cuti ni kan kah kah...

eiman said...

terok betolla ko ni smpi kiblat pon lupa.. nah itu sekular!~